Regulamin forum |
Stan na 25/05/2023 Artykuł 1. Każde działanie niezgodne z niniejszym regulaminem może zostać ukarane. Artykuł 2. Regulamin forum jest lekturą obowiązkową dla każdego użytkownika i obowiązuje na wszystkich środkach komunikacji zapewnianych przez forum. Nieznajomość regulaminu, jak i jego uzupełnień, nie uprawnia nikogo do łamania jego postanowień. Artykuł 3. Do dyspozycji osób nadzorujących funkcjonowanie forum w celu zapewnienia porządku i sprawnego działania należą: · upomnienie słowne; · ostrzeżenie procentowe; · notatka administratorska pod postem; · moderacja postów lub odebranie możliwości pisania postów; · zabranie możliwości umieszczania wpisów na shoutboxie; · wpis na Czarną Listę; · zbanowanie konta (na czas określony lub nieokreślony) Artykuł 4. Liczba procentowa ostrzeżeń zależy od rangi przewinienia. Konkretna ich liczba jaka może zostać przyznana, widoczna jest pod artykułami niniejszego regulaminu. W skrajnych przypadkach administracja forum może nie stosować się do taryfikatora ostrzeżeń. Artykuł 5. Kary nałożone na użytkownika może anulować tylko i wyłącznie administrator bez podawania przyczyny. Artykuł 1. Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto. Jeżeli z jednego komputera korzysta dwóch użytkowników należy niezwłocznie poinformować o tym administrację. 1 upomnienie = 100% ostrzeżeń (zbanowanie konta na stałe). Artykuł 2. Zabrania się podszywania pod innych użytkowników. 1 upomnienie = 50% ostrzeżeń + nakaz zmiany nicku na inny. Artykuł 3. Każdy użytkownik korzystający z oficjalnego serwera na platformie discord musi mieć nazwę użytkownika zgodną z tą którą ma nadaną na forum wraz z numerem i odpowiednim formatowaniem ([Numer Kierowcy] Nick z forum). 1 upomnienie = 10% ostrzeżeń + wyrzucenie z serwera. Artykuł 1. Nie dopuszcza się używania wulgaryzmów w jakichkolwiek treściach zamieszczanych na forum. Niedopuszczalne są także objawy chamstwa i bezczelności. 1 upomnienie = 10% ostrzeżeń. Artykuł 2. Zabrania się obrażania, grożenia współużytkownikom forum i innym osobom, które do forum mogą mieć dostęp. 1 upomnienie = 10% ostrzeżeń. Każde następne upomnienie w zależności od intensywności może być karane zbanowaniem konta. Artykuł 3. Zabrania się umieszczania wszelkiego typu treści erotycznych, w tym słownictwa i linków odsyłających na strony o takiej tematyce, a także reklamowania innych wirtualnych przedsiębiorstw komunikacyjnych. Dotyczy to także stron z nielegalnym oprogramowaniem. 1 upomnienie = 20% ostrzeżeń. Artykuł 4. Zabrania się spamowania (również na PW), w tym umieszczania w serii więcej niż 3 jednakowych emotikonek. 1 upomnienie = 10% ostrzeżeń. Artykuł 5. Pisząc na forum zdania należy rozpoczynać wielką literą, kończyć kropką, wykrzyknikiem lub znakiem zapytania. Nie zapominamy o przecinkach. 3 upomnienia = 10% ostrzeżeń. Artykuł 6. Pisząc na forum nie używamy WIELKICH LITER, ponieważ oznaczają one krzyk. 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń. Artykuł 7. Zabrania się używania więcej niż trzech takich samych emotikon pod rząd. 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń + usunięcie emotikon. Artykuł 8. Kierowcy oraz kierownicy zajezdni zobowiązani są do używania języka urzędowego. Niestosowanie się do tego zalecania = usunięcie posta oraz unieważnienie sprawy. Artykuł 9. Bezwzględnie zabrania się kłótni na wszelakich publicznych środkach komunkacji zapewnianych przez forum. 1 upomnienie = 20% ostrzeżeń. Artykuł 1. Wątek powinien znajdować się w odpowiednim dla niego dziale. 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń + przeniesienie wątku do odpowiedniego działu. Artykuł 2. Nazwa tematu musi być jasna, zrozumiała i dokładnie mówić użytkownikom o czym jest dany temat. 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń. Artykuł 3. Użytkownik przed założeniem nowego tematu powinien się upewnić czy taki sam lub bardzo podobny temat już nie istnieje. 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń + przeniesienie wątku do „Archiwum”. Artykuł 4. Użytkownik, który chce aby jego wątek / post został usunięty powinien napisać wiadomość do administracji forum podając uzasadnienie usunięcia wątku / postu. Artykuł 1. Należy zawsze pisać na temat. Dozwolone jest zejście z tematu, ale minimalne. 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń Artykuł 2. Nie należy pisać dwóch lub większej liczby postów z rzędu przez tego samego użytkownika. Aby dodać nową treść wystarczy użyć opcji „Edytuj” w poprzednim poście. 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń. Artykuł 3. Nie należy zamieszczać w postach próśb do innych użytkowników, np. o zdjęcie czy dane. Od tego jest system PW (wiadomości prywatnych). 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń. Artykuł 4. Umieszczając w swojej wypowiedzi zdjęcie lub obrazek należy wrzucić plik jako miniaturkę. 1 upomnienie = usunięcie załącznika. Każde następne upomnienie = usunięcie załącznika + 10% ostrzeżeń. Artykuł 5. Cytując wypowiedź innego użytkownika należy usunąć niepotrzebną część posta, który jest cytowany. 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń. Artykuł 6. Zamieszczając cytat z jakiejkolwiek strony internetowej lub innego źródła, należy zamieścić dane dotyczące danego artykułu (np. link do oryginału). 2 upomnienia = 10% ostrzeżeń. Artykuł 7. Wszelkie uwagi administratorów i moderatorów zamieszczane w postach poszczególnych użytkowników (np. uwagi o stylu wypowiedzi) nie mogą zostać usunięte. Usunięcie takiego posta przez użytkownika = 20% ostrzeżeń. Usunięcie takiego posta przez administratora lub moderatora - za wyjaśnieniem. Artykuł 1. Wielkość sygnatury nie może być większa niż 850x200 pix (długość x wysokość). Ponadto zdjęcia w sygnaturze muszą być własnego autorstwa lub zamieszczone za zgodą autora. 1 upomnienie = usunięcie obrazka + 10% ostrzeżeń. Artykuł 2. Wielkość avatara nie może być większa niż 250x50 pix (szerokość / wysokość) i 30 KB. Ponadto zdjęcia w avatarze muszą być własnego autorstwa lub zamieszczone za zgodą autora. 1 upomnienie = 10% ostrzeżeń + usunięcie obrazka. ~Administracja forum |