vZTM Forum
System Oceniania Raportów vZTM Forum - Wersja do druku

+- vZTM Forum (https://vztmforum.waw.pl/new)
+-- Dział: Funkcjonowanie forum (https://vztmforum.waw.pl/new/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Dział: Przepisy i regulaminy (https://vztmforum.waw.pl/new/forumdisplay.php?fid=141)
+---- Dział: Dla kierowców (https://vztmforum.waw.pl/new/forumdisplay.php?fid=154)
+---- Wątek: System Oceniania Raportów vZTM Forum (/showthread.php?tid=3178)



System Oceniania Raportów vZTM Forum - Jakub0j - 31-01-2024

System Oceniania Raportów
vZTM Forum



Rozdział 1
Definicje

§ 1

1. Inspektor ds. kontroli -  użytkownik forum uprawniony przez administrację do wykonywania obowiązków określonych w § 2. Inspektor ds. kontroli posiada rangę oznaczoną napisem Nadzór Ruchu oraz tytuł użytkownika o treści Inspektor ds. kontroli.

2. Specjalista ds. kontroli -  użytkownik forum uprawniony przez administrację do wykonywania obowiązków określonych w § 3. Inspektor ds. kontroli posiada rangę oznaczoną napisem Nadzór Ruchu oraz tytuł użytkownika o treści Specjalista ds. kontroli.

3. Główny specjalista ds. kontroli -  użytkownik forum uprawniony przez administrację do wykonywania obowiązków określonych w § 3. Inspektor ds. kontroli posiada rangę oznaczoną napisem Nadzór Ruchu oraz tytuł użytkownika o treści Główny specjalista ds. kontroli.

4. Kierowca - użytkownik forum zatrudniony w zakładzie na umowie o pracę lub biorący udział w akcji specjalnej na podstawie umowy zlecenie.

5. Raport - sprawozdanie ze służby zdawane przez kierowcę po jej wykonaniu, w dziale Raporty Kierowców

6. Służba / zadanie przewozowe - linia, brygada, zmiana i pojazd przydzielone w grafiku kierowcy na dany dzień.

7. Karta drogowa - dokument wypełniany przez kierowcę w związku z realizowanym zadaniem przewozowym.

8. Wymiana pasażerska - moment gdy pasażerowie mogą wsiadać oraz wysiadać z pojazdu.

9. Obsługa przystanku stałego - zatrzymanie się na przystanku oraz umożliwienie pasażerom wymiany pasażerskiej

10. Ciepły guzik (CG) - funkcja pojazdu umożliwiająca pasażerom samodzielnie otwieranie drzwi za pomącą przycisków umieszczonych w pojeździe. 





Rozdział 2
Informacje ogólne

§ 2
Inspektor ds. kontroli
1. Do obowiązków Inspektora ds. kontroli należy:
1) Kontrolowanie czy służby wpisane w grafik danego zakładu są wykonywane przez kierowców.
2) Publikowanie sprawozdań z cotygodniowych kontroli danego zakładu.  
3) Ocena składanych przez kierowców raportów.

2. Inspektor ds. kontroli ma prawo ocenić raport kierowcy wyłącznie na zlecenie Głównego specjalisty ds. kontroli. 
2.1 Inspektor ds. kontroli oceniając raport zobowiązany jest do poinformowania kierowcy, że zrobił to na zlecenie Głównego specjalisty ds. kontroli.


§ 3
Specjalista ds. kontroli


1. Do obowiązków Specjalisty ds. kontroli należy:
1) ocena składanych przez kierowców raportów.
2) rozpatrywanie odwołań od oceny kursu.

2. Do obowiązków Głównego specjalisty ds. kontroli należy:
1) ocena składanych przez kierowców raportów.
2) rozpatrywanie odwołań od oceny kursu.
3) sprawowanie nadzoru nad pracą Specjalistów oraz Inspektorów ds. kontroli.
4) zabranie ostatecznego stanowiska w odwołaniach do oceny raportów.



Rozdział 3
Raport ze służby

§ 4
Wymogi dotyczące raportu

1. Kierowca jest zobowiązany do złożenia raportu ze służby zgodnie ze wzorem znajdującym się w załączniku do Systemu Oceniania Raportów.
2. Raport należy złożyć do godziny 23:59 dnia następującego po dniu, w którym wpisany jest kurs. 

2.1 W przypadku awarii wymagającej podmiany wozu, raport należy złożyć do 24 godzin po rozpatrzeniu wniosku przez kierownika lub dyspozytora.


4. Przystanki: Stare Bemowo 01, Rondo Daszyńskiego 02, Stegny 01, Rembertów-Akademia 01, Dąbrówka Wiślana 02, Nowodwory 02 (dla linii 211) oraz Traugutta 01 (dla linii 716) nie są zaliczane przez OMSI, pomimo zatrzymania na nich. Nie jest wymagane opisywanie w karcie drogowej niezaliczenia tych przystanków w statystyce z przejazdu. 

5. Posiadanie brygadówki nie jest obowiązkowa dla nowych kierowców, którzy nie uzbierali na nią punktów oraz w pojazdach serii 43xx i 77xx oraz na służbach w ramach akcji specjalnych.

6. Flagi nie są obowiązkowe dla nowych kierowców, którzy nie uzbierali na nie punktów oraz na służbach w ramach akcji specjalnych.

7. Kiedy kurs ma zostać wykonany na zmianie C i jest on wpisany danego dnia w grafik, oznacza to, że ma on zostać wykonany w noc z dnia, w którym kurs jest wpisany w grafik na następny dzień, więc jeśli zmiana zaczyna się po północy, wówczas kurs należy wykonać dnia następnego. W karcie kierowcy należy wpisać datę z grafiku.

9. Użycie "ciepłego guzika" należy odnotować w uwagach, w karcie drogowej bądź we wzorze (w przypadku specjalnego wzoru raportu).

10. W przypadku niedziałającej kombinacji SHIFT+Y, nieakceptowalne jest dodatkowe zdjęcie sterownika. Poradnik na naprawienie problemu znajduję się tutaj.

11. W przypadku wykonywania maratonu, w polu zmiana należy wpisać "-".



Rozdział 4
Ocena raportu

§ 5
Stawka punktowa

1. Podstawą przy ocenie raportu jest stawka punktowa, zwana dalej podstawą:
1 przejechany kilometr = 1,75 pkt. + łączny czas pracy kierowcy w minutach*0,5 pkt. 

2. Kierowcy wykonującemu Kurs z Wolnego (KzW, oznaczony w grafiku na zielono) przysługuje bonus w postaci +1 pkt. za każde 10 punktów zdobytych w wykonywanym kursie. (Przykład: suma punktów 52, bonus +5 = 52+5=57 pkt.). Informację o KzW należy odnotować w karcie drogowej.

3. W przypadku ujawnienia przez Specjalistę ds. kontroli nieprawidłowości w złożonym raporcie lub wykonywanym kursie, Specjalista może:
1) w ocenie raportu ze służby odjąć punkty od podstawy wynagrodzenia (przed przyznaniem ewentualnych bonusów), postępując według zapisów § 6
2) unieważnić raport ze służby, postępując według zapisów § 7


§ 6
Kary

1. Specjalista może odjąć punkty od podstawy wynagrodzenia za:
1) Przyspieszenia - odjazd z przystanku co najmniej minutę przed rozkładową godziną odjazd.
2) Nieobsłużenie przystanku stałego - niezatrzymanie się na przystanku stałym lub zatrzymanie się bez umożliwienia wymiany pasażerskiej tj. otwarcia drzwi lub włączenia ciepłego guzika.
3) Nieprawidłowa obsługa przystanku - zatrzymanie się na przystanku krzywo lub daleko od krawężnika lub na krawężniku lub na chodniku.
4) Złamanie przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym - np. jazda na światłach drogowych.
5) Niewłaściwa dekoracja wozu - np. zły kolor wyświetlaczy lub nieaktualne malowanie lub inne setwary niż domyślnie w teksturze lub flagi w dzień kiedy nie są wymagane lub nieczytelne tablice rejestracyjne pojazdu
6) Niewłaściwe ustawienie brygadówki - brak posiadania brygadówki, brak prezentowania numery brygadowego, prezentowanie złego numeru brygadowego lub brak widocznej brygadówki na screenie w raporcie.
7) Brak uzupełnionej rubryki w karcie drogowej - zostawienie pustej rubryki z wyjątkiem uwag, imienia i nazwiska.
8) Każda nieprawidłowość w karcie drogowej - np. wpisanie błędnego stanu licznika lub błędnego oznaczenia zmiany lub niewpisanie w uwagi "Poprawa unieważnionego raportu" w przypadku poprawiania unieważnionej służby lub użycie karty drogowej z innej zajezdni.
9) Zdanie raportu po czasie przed kontrolą - złożenie raportu w okresie od upływu czasu określonego w § x, do momentu opublikowania kontroli za okres, z którego pochodzi służba.

2.  Specjalista może odjąć punkty z konta kierowcy w przypadku:
1) niepoprawienia przez kierowcę unieważnionego raportu (-100 pkt)

3. Za poszczególne przewinienia przyznawane są następujące kary:
1) Przyspieszenia: -10 pkt. 
2) Nieobsłużenie przystanku stałego: -40 pkt.
3) Nieprawidłowa obsługa przystanku: -40 pkt.
4) Złamanie przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym: -40 pkt. 
5) Niewłaściwa dekoracja wozu: -30 pkt.
6) Niewłaściwe ustawienie brygadówki: -30 pkt.
7) Brak uzupełnionej rubryki w karcie drogowej: -20 pkt. 
8) Każda nieprawidłowość w karcie drogowej: -10 pkt. 
9) Zdanie raportu po czasie przed kontrolą: -50 pkt. 


§ 7
Unieważnienia raportów

1. Specjalista może unieważnić raport ze służby w następujących sytuacjach:
1) Gdy w raporcie nie będzie się znajdowała:
a) karta drogowa
b) screen z początku trasy
c) screen z końca trasy
d) statystyka 
2) Gdy na screenach w raporcie nie będzie widocznego:
a) statystyki 2x Shift+y,
b) numeru taborowego pojazdu,
c) tablicy rejestracyjnej pojazdu,
d) brygadówki.
3) Gdy kierowca skopiuje screena lub kartę drogową lub statystykę z innego raportu (w tym unieważnionego raportu),
4) Gdy kierowca złoży raport według niewłaściwego wzoru
5) Gdy kierowca wykona służbę:
a) na innej linii  niż wpisanej w grafiku,
b) na innej brygadzie niż wpisanej w grafiku,
c) na innej zmianie niż wpisanej w grafiku,
d) innym pojazdem niż wpisany w grafiku.
6) Gdy kierowca miałby otrzymać za raport 0 punktów lub ujemną liczbę punktów.
7) Gdy kierowca wykonał służbę wykorzystując dodatek pochodzący z nielegalnego źródła.
8) Gdy kierowca złoży raport przed dniem służby
9) Gdy Specjalista stwierdzi inne nieprawidłowości, które nie zostały wyżej wymienione i otrzyma zgodę Głównego specjalisty ds. kontroli na unieważnienie raportu.
10) Gdy udowodnione zostanie rażące łamanie przez kierowcę przepisów ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

2. Gdy któryś z elementów raportu będzie wymagał pobrania na dysk Specjalisty ds. kontroli.


Rozdział 5
Poprawa unieważnionej służby

§ 8

1. Kierowca ma obowiązek poprawy unieważnionego raportu.

2. Czas na poprawę wyznacza specjalista ds. kontroli, przy czym:
1) czas ten musi wynosić minimum 36 godzin od momentu unieważnienia raportu,
2) czas ten nie może przekraczać 48 godzin od momentu unieważnienia raportu. 

2.1 O czasie na poprawę kierowca jest informowany wraz z informacją o unieważnieniu raportu.

3. Poprawa unieważnionej służby polega na ponownym wykonaniu służby.

3.1 Niedopuszczalne jest skopiowanie części lub całości poprzedniego raportu lub wyedytowanie statystyki z poprzedniego raportu i wstawienie jako poprawę. Takie działanie jest karane zwolnieniem dyscyplinarnym oraz usunięciem wszystkich punktów z konta kierowcy.

4. W karcie drogowym należy wpisać informację o tym, że kierowca poprawia unieważniony raport. 

5. W przypadku edytowania raportu po uzyskaniu jego unieważnienia, kierowca traci możliwość złożenia poprawy raportu i otrzymuje karę za brak poprawy służby.


Rozdział 6
Odwołanie od oceny raportu

§ 9
Wymogi odwołania od oceny raportu

1. Kierowca ma prawo odwołać się wyłącznie od oceny własnego raportu.

2. W przypadku ujawnienia przez kierowcę, błędnej oceny raportu innego kierowcy, kierowca powinien zgłosić ten fakt, drogą prywatnej wiadomości, do Głównego Specjalisty ds. kontroli.

3. Każde odwołanie musi zostać złożone w odpowiednim wątku, według odpowiedniego wzoru, w ciągu 7 dni od dnia, w którym Specjalista ds. kontroli opublikował ocenę raportu.

4. Raport, którego tyczy się odwołanie, nie może zostać edytowany od momentu opublikowania oceny przez Specjalistę ds. kontroli, a linki do karty drogowej oraz screenów muszą być sprawne.

5. W przypadku gdy odwołanie dotyczy poprawy unieważnionego raportu, zarówno raport którego tyczy się odwołanie, jak i wcześniej unieważniony raport, nie może być edytowany po jego ocenie, a linki do karty drogowej oraz screenów muszą być sprawne.

6. Każde odwołanie, które nie spełnia powyższych wymagań zostanie odrzucone.


§ 10
Rozpatrywanie odwołań 

1. Odwołanie rozpatruje Specjalista ds. kontroli, który oceniał dany raport i publikuje za pomocą notatki służbowej swoje stanowisko.

2. Kierowca ma prawo odwołać się do Głównego specjalisty ds. kontroli w ciągu 72 godzin od otrzymania stanowiska Specjalisty, który oceniał dany raport. 

2.1 Brak jest możliwości odwołania do Głównego specjalisty bez wcześniejszego otrzymania stanowiska specjalisty, który oceniał raport. 

2.2 Główny specjalista ds. kontroli ma prawo zaczerpnąć opinii od innych Specjalistów ds. kontroli w zakresie omawianego sporu.

3. Ostateczne zdanie w sporach ma Administracja Forum.





Załącznik 1
Wzór raportu ze służby

Kod:
Karta drogowa:
Screen z początku trasy:
Screen z końca trasy:
Statystyka: (do usunięcia kropki ze znaczników)
[.code]
[./code]